نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد
سرخط خبرها

اظهار نظر در فضای مجازیِ یکسویه، تلاش برای وارونه جلوه دادن واقعیت و فرار رو به جلو است

  • کد خبر: ۷۸۶۳۸
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
اظهار نظر در فضای مجازیِ یکسویه، تلاش برای وارونه جلوه دادن واقعیت و فرار رو به جلو است
مسئول کمیته جوانان هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: برنامه فوتبال پایه استان با نگاه میان مدت در حال اجرا است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل موسوی در خصوص عملکرد هیات فوتبال خراسان رضوی در بخش فوتبال پایه اظهار کرد: عملکرد هیات فوتبال استان در بخش فوتبال پایه در فصل ۹۹-۴۰۰ در سطح کشور بی نظیر بوده است. کسب مقام سوم (مشترک) نماینده استان در لیگ برتر نونهالان کشور در ۱۰ سال اخیر رخ نداده بود. قهرمانی دو تیم زیر ۱۵ سال و زیر ۱۶ سال استان در لیگ مناطق و صعود به لیگ برتر کشور که نشان دهنده این ادعا است.

وی افزود: عملکرد موفق این تیم‌ها برای هیات فوتبال خراسان رضوی اهمیت زیادی داشته و در هر مقطعی که این تیم‌ها با مشکل مالی یا اداری روبرو شدند، بلافاصله هیات فوتبال استان را در کنار خود دیدند. حمایت مادی و معنوی از تیم‌های نماینده استان در کشور سال‌ها بود که به این شدت انجام نمی‌شد. این رویه نیز قطعا در سال جدید پررنگ‌تر خواهد بود.

مسئول کمیته جوانان خراسان رضوی در خصوص طرح استعدادیابی مناطق هفتگانه خراسان رضوی یادآور شد: پیشکسوتان این استان تاریخچه فعالیت‌های فوتبال پایه استان در ۱۵ سال اخیر را مرور کنند. در کدام دوره استعدادیابی به صورت شهر به شهر و در نزدیکترین پایگاه به محل سکونت فوتبالیست‌های شهرستان‌ها انجام شده است؟

موسوی خاطرنشان کرد: حذف استعدادیابی متمرکز در مرکز استان و ارزش‌گذاری به فوتبال شهرستان‌ها، کاهش خطرات مسافرت جاده‌ای برای فوتبالیست‌های شهرستان‌ها، به حداقل رساندن هزینه‌های تردد و مشکلات اسکان و تغذیه این بازیکنان، توسعه حس پویایی در فوتبالیست‌های شهرستان‌های استان و تلاش برای اجرای این برنامه به بهترین کیفیت ممکن با بهره‌گیری از اساتید و متخصصین این استان، بخشی از مزایای این طرح است، گرچه کرونا باعث کند شدن روند آن شده است، اما آینده فوتبال پایه این استان را تضمین خواهد کرد. به زودی مسابقات منتخب مناطق را برگرفته از همین طرح و با هدف توجه به کیفیت عملکرد بازیکن مستعد در شرایط رقابتی، برگزار خواهیم کرد که خروجی این تورنمنت‌ها تیم منتخب استان را تشکیل خواهد داد.

وی بیان کرد: تشکیل تیم‌های منتخب از دیگر برنامه‌های هیات فوتبال خراسان رضوی در فوتبال پایه است که استارت آن‌ها با تیم زیر ۱۲ سال در تیرماه سال ۱۳۹۸ و از مناطق حاشیه شهر مشهد زده شد. متمرکز شدن روی یک تیم منتخب به مدت حدود دو سال و در این شرایط کرونا یک کار بکر در تقویم عملکردی هیات فوتبال استان است. آقای عباس شریف به عنوان یک مربی متخصص فوتبال پایه و همکارانشان مسوولیت این تیم را در این دو سال بر عهده داشته‌اند که بدون شک حاصل تلاششان در آینده‌ای نزدیک به ثمر خواهد نشست.

مسئول کمیته جوانان هیات فوتبال عنوان کرد: کار تشکیل تیم منتخب در سایر رده‌های سنی نیز از سال گذشته شروع شده است و با توکل به خدا در مهر ماه نیز از تیم زیر ۱۶ سال و در ادامه از تیم زیر ۱۸ سال رونمایی خواهد شد. تمام این تیم‌ها بر مبنای برنامه میان مدت و با توجه به رده سنی بازی‌های آسیایی سال ۲۰۲۳ تشکیل می‌شود.

موسوی افزود: تمرکز هیات فوتبال استان بر توسعه دانش والدین بازیکنان نخبه در جهت افزایش کیفیت استعدادپروری از جمله فعالیت‌هایی است که در فوتبال این استان کمتر دیده شده است که در آن از متخصصین حوزه روانشناسی، تغذیه و رشد حرکتی در قالب کلاس‌های مجازی و حضوری استفاده شده است. برنامه فوتبال پایه در هیات فوتبال استان میان مدت و با هدف احیای فوتبال پایه در شهرستان‌ها و توجه به فوتبال در مناطق حاشیه شهر تدوین و اجرا می‌شود. نگاه ما به حاشیه شهر جدی است. ما این فعالیت را علاوه بر یک وظیفه اداری بر خود واجب می‌دانیم، منطق و انصاف نیز حکم می‌کند که به این مناطق باید نگاه ویژه داشت.

وی گفت: ما بر پایه فلسفه فوتبال پایه پیش می‌رویم. این فلسفه به دسترس بودن فوتبال برای همه و در هر مکانی و بدور از تبعیضات اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی تاکید کرده است. با توکل بر خدا و تلاش مضاعف، بزودی شاهد شروع فعالیت آکادمی فوتبال استان خواهیم بود تا با ایجاد یک فضای متفاوت، در کنار مربیان زحمتکش فوتبال پایه این استان بتوانیم خدمات منحصر به فردی را به بازیکنان تیم‌های منتخب ارائه و از این طریق گام‌های موثرتری در بازگرداندن فوتبال پایه به جایگاه واقعی آن برداشته باشیم.

مسئول کمیته جوانان هیات فوتبال خراسان رضوی یادآور شد: تولید محتوا با نگاه ارائه خدمات ماندگار در حوزه آموزشی فوتبال پایه در تاریخ فوتبال این استان کمتر دیده شده است و ما از یکسال گذشته و با آسیب شناسی که انجام داده‌ایم بر آن متمرکز شده‌ایم که قطعا در روز‌های آینده خروجی آن را به مرور به جامعه فوتبال معرفی خواهیم کرد. بزرگان بسیاری در فوتبال این استان و در طی دوره‌های مختلف مدیریت کردهاند. سوال من این است که آیا متوجه نشده‌اند که جای یک طرح درس برای مدارس فوتبال به شدت احساس می‌شود؟


موسوی بیان کرد: آنچه در هیات فوتبال استان شاهد هستیم، اجرای کار میدانی است و نه پرورش یکسری نظریه و جملات زیبا در فوتبال. ایراد کار در فوتبال پایه استان به این باز می‌گردد که در طی ۱۵ سال اخیر فقط تئوریسین بوده‌ایم و نشستن در یک گوشه و درگیر شدن در اختلاف سلیقه‌ها یا تولید نظریه و تئوری را بر انجام کار میدانی ارجح دانسته‌ایم. در حال حاضر نیز بزرگترین مدرسین ایران را داریم، اما در میانه میدان خالی هستیم.


وی خاطرنشان کرد:نمایندگان استان در اردو‌های تیم‌های ملی فوتبال پایه همیشه حضور داشته‌اند، اما در لیست‌های نهایی بشدت کمرنگ بوده‌ایم. اگر واقع بین باشیم باید حضور یک چرخه را در این نکته کمرنگ بدانیم و نه فقط کمیته جوانان را. نابودی تیم‌های مطرح این استان از جمله ابومسلم، پیام، ادنیس و ... اتفاقا به دست بزرگوارانی که امروز نگران فوتبال پایه استان هستند، اصلی‌ترین دلیل بر افول فوتبال پایه استان است. خروج پیشکسوتان ارزشمند از چرخه فوتبال پایه دومین دلیل آن است. در سال‌های ۸۰ تا ۸۸ در فوتبال پایه این استان بازی کرده‌ام. کدام یک از مربیان سازنده آن زمان در چرخه مانده‌اند؟ مگر می‌شود فوتبال پایه ارزشمند در طی یک سیاست اشتباه دو سه ساله ضعیف شود؟ باید بازگردیم به سیاست‌هایی که از حدود ۱۰ یا ۱۲ سال پیش عزیزان در پیش گرفتند.

مسئول کمیته جوانان هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: دوستانی که به عدم وجود نماینده در تیم‌های ملی پایه در دو سال اخیر ایراد می‌گیرند، عدم دانش خود را به رخ می‌کشند. مگر از ابتدای شیوع کرونا در ایران تیم ملی تشکیل شده است که ما در آن نماینده‌ای داشته باشیم؟

موسوی عنوان کرد: لیگ زیر ۱۲ سال برای اولین بار در سطح استان راه‌اندازی شد. شما وقتی لیگی راه اندازی می‌کنید که با هدف توجه بیشتر به مدارس فوتبال دائمی استان و بر مبنای توسعه روح بازی جوانمردانه و ایجاد فضایی برای ارزشیابی میزان توانایی مربیان فعالی در مدارس فوتبال برنامه ریزی شده است، به این معناست که فوتبال پایه استان مطالعه و آسیب شناسی شده است. سن ورود به اولین بازی رسمی از ۱۴ سال به ۱۲ و ۱۱ سال رسیده است. نتیجه این کار هم ورود بازیکنان پخته‌ای است که در سنین ۱۵ سالگی وارد اولین لیگ رسمی فدراسیون می‌شوند. نهایت تلاشمان را کرده‌ایم تا جنبه رقابتی این لیگ کمرنگ و جو تفریحی و لذت بخش آن توسعه یابد. در دل همین لیگ جوایز متعددی در دوره اول آن تحت عنوان جایزه بازی جوانمردانه به بازیکنان اهدا کرده‌ایم که نشان می‌دهد فوتبال پایه و فلسفه آن را می‌دانیم و برای اجرای آن نیازمند همکاری جامعه فوتبال استان هستیم و نه اظهار نظر‌هایی که از روی ندانستن است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی از معدود استان‌هایی بود که در ماه‌های اولیه شیوع کرونا بصورت جدی و با هدف حفظ پویایی و نشاط در فوتبال آموزان پایه فعالیت کرد. برگزاری لیگ مجازی فوتبال پایه در دو بخش دختران و پسران که با استقبال بی‌نظیر همراه و بازتاب آن به‌صورت ملی بود، از جمله فعالیت‌هایی است که نشان داد ما برای توسعه فوتبال پایه در استان به شرایط محدود نمی‌شویم. در انتها لازم به تاکید است که برنامه‌های کمیته جوانان و استعدادیابی نه تنها منحصر به یک یا دو فرد خاص نیست بلکه حضور پیشکسوتان متعدد و متخصص در هر یک از برنامه‌های فوتبال پایه یکی از نقاط عطف است که ما به آن افتخار می‌کنیم و بر همین منوال نیز پیش خواهیم رفت. حضور پیشکسوتان در هر برنامه‌ای مایه افتخار است. برای ما نیز این نکته اولویت است و تا حد ممکن از حضور ارزشمند آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->